< Články - Obec Krchleby

Mobil starosta: 603 290 713
Email: mysak.obec@email.cz

Newsletter

Pokud chcete získávat novinky o dění v obci, zadejte zde Váš e-mail.

Odebrat zaregistrovaný email

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Články | Obec Krchleby | www.obec-krchleby.cz

Články

Expedice Sněžka 3.10.2015

Budík zvoní v 6:00. Je sobota 3. října a kamarádi a přátelé obce Krchleby se za hodinu sejdou na hlavní autobusové zastávce a vyrazí na nejvyšší horu České republiky. Před sedmou hodinou jsem s mojí přítelkyní dojel na zmiňované místo. Za pár minut dorazil krásný žlutý autobus. Většina lidí už byla na zastávce a tak nezbývalo, než se “nalodit“. V 7:10 jsme odjížděli, protože jsme čekali na Suchánkovi mladší a Dostálovi.
Cesta utekla celkem rychle a za hodinu a půl jsme byli v Peci pod Sněžkou. Tam jsme se rozdělili do skupin na lanovkáře, pěší a cyklistu. Většina šla Obřím dolem přes Slaski dom až na Sněžku. Cesta byla velmi příjemná. Potkali jsme cestou pár běžců. Po cca 2 hodinách jsme byli ve výšce 1603 m. n. m. Výhled stál opravdu za to. Na Sněžce jsme se rozhodovali, zda jet dolů lanovkou, anebo jít přes Luční boudu a Výrovku zpět do Pece. Úkol zněl jasně, v půl páté stát před autobusem. A jelikož bylo teprve kolem poledne, tak jsme neváhali a vydali jsme se po turistických značkách poznávat Krkonoše. Cestou z Luční boudy na Výrovku jsme potkali Radka Jaroše – Prvního Čecha, který vystoupil na všech 14. světových osmitisícovek bez použití kyslíku. Když jsme se na Luční boudě chtěli najíst, odradila nás velmi dlouhá fronta snad na všechno. Tak jsme pokračovali dál po červené. Na Výrovku jsme dorazili zanedlouho. Tam jsme si dali pozdní oběd a vyrazili jsme dál, směr Pec pod Sněžkou.
Už nás čekalo jen 5 kilometrů. Za necelé 2 hodiny jsme dorazili strmě z kopce zpět k našemu autobusu. Pro dnešní den mají někteří z nás v nohách 20 kilometrů. Bylo něco málo po půl páté odpolední a naše expedice se pomalu scházela. Dalším cílem naší expedice byla večeře v penzionu u Poustevníka. Menu bylo výborné. Někteří měli pečené horské kuřátko, někdo zase českou klasiku vepřo knedlo zelo. Po naplnění hladových žaludků jsme se dokutáleli zpátky k našemu autobusu a v půl deváté jsme byli zase zpátky ve svých končinách.
Tímto bych chtěl poděkovat obci Krchleby, že mi dává možnost trávit s nimi svůj volný čas. Děkuji za příjemný výlet.